Surk (Hatay Usulu Kahvaltilik Cökelek) tarifi




Sürk Nasıl yapılır ? diye internette aranırken geldiğiniz sayfada sizlere Sürk tarifini en kolay şekilde anlatacağım, anlatacağım kolay sürk tarifiyle hepiniz Hatay’ın yöresel lezzetlerinden sürk kolayca yapacaksınız,

Sabah kahvaltılarımız şenlenecek, tarif Hatay Sürk tarifi Arsuz ‘dan en güzel tarif orda dediler, yerinden öğrendik, yaptım ben çok beğendim, umarım sizlerde beğenirsiniz, Sürk taze çökeleğin içine çeşitli baharatlar konularak yoğurularak yapılan bir tür peynir çeşididir. Sürk güneşte kurutulan birinci kalite özel yapılmış ev yapımı bir çökelektir. İsterseniz biraz küflendirilir ya da taze yenir.  







Sürk Malzemeleri

 2 kg çökelek
1 yemek kaşığı biber salçası ( isteğe bağlı olarak acı olabilir )
2 tatlı kaşığı karabiber
2 tatlı kaşığı kekik
2 tatlı kaşığı kimyon
















Sürk  Yapılışı:

Evdeki en güzel ve derince bir kaba çökeleği ve diğer bütün malzemeleri koyarak güzelce yoğurun, karışımın güzel olduğuna kanaat getirince, çökelekten avuç büyüklüğünde alıp yuvarlayın. 

Bir tepsinin içine gazete hatta kağıt havlu koyun, kağıt havlu üzerine yuvarladığınız çökeleği sıralı şekilde dizin.

Çökeleklerin üzerini ince bir bez veya tülbent ile örtün ki sinek ve kuşlar konmasın.

Tepsiyi güneş gören havalı olan bir yere koyun. Her gün altındaki gazeteyi yada kağıt havluyu değiştirin.

Zaten üç günde kurur. Çatlaklar oluşursa elinizle düzeltmeye çalışın, çok da zorlamayın,

Ben çok kuru sevmiyorum, biraz yumuşak kalması kıvamın ve içerisindeki baharatların tadını daha lezzetli kılıyor.

Kuruyan sürklerimizi isterseniz streç filmle sarıp kaldırabilirsiniz, yada sürklerimizi kavanoza yerleştirin, üzerine zeytin yağı dökerek buzdolabında koyun.

Kolay sürk tarifi bu kadar, aylarca kalabilir. Afiyet olsun.


Yorum Gönder

5 Yorumlar
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
  1. Son derece başarılı, seviyorum HAtay'ımı

    YanıtlaSil
  2. YAptım ve çüm güzel oldu teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Kavanoza konulmuş küçük boydaki sürkler süper görünüyor

    YanıtlaSil
  4. Harika bir kahvaltılık

    YanıtlaSil

Below Post Ad